Nooit meer verloren bonnetjes, verwerk inkopen met je smartphone

✔ Makkelijk en snel inkoopfacturen verwerken
✔ Altijd en overal inzicht in je kosten
✔ Scan bonnetjes direct vanaf je smartphone
✔ Nooit meer verloren bonnetjes
✔ Kosten automatisch in de btw-aangifte

Binnen 1 minuut aangemeld Geen creditcard nodig


Onze gebruikers beoordelen ons gemiddeld met 4,5 van de 5 sterren.

Inkoopfactuur

Weg met die schoenendoos, scan je bonnetjes met Vixum.

Ben jij ook wel eens een bonnetje of inkoopfactuur kwijt? Dit is nu verleden zijn. In Vixum verwerk je inkoopfacturen makkelijk en snel. Maak een foto van je bonnetje met je smartphone en verwerkt ze direct, of later als het jou uitkomt, op de juiste manier in je boekhouding.

We hebben het vastleggen van inkoopfacturen tot eenvoud verheven. In Vixum worden alle inkoopfacturen en bonnetjes verwerkt met scan &herken. Alle relevante gegevens op de factuur worden hiermee direct vastgelegd. Je hoeft facturen niet meer handmatig over te typen. Dit voorkomt fouten en bespaar je 70% aan tijd.

Je hebt inzicht in je kosten en de openstaande facturen. Het goed vastleggen van facturen helpt je om een goed beeld te krijgen waar het geld naar toe gaat en waar het vandaag komt, zie rapportages hoe dit inzicht eruitziet.

Probeer gratis

Welk Vixum pakket past bij mij?

Vixum START
Vixum BASIC
Vixum PRO
Onbeperkt inkopen verwerken
Scan bonnetjes vanaf je smartphone
Automatisch investeringen / afschrijvingen verwerken
Scan&Herken inkoopbonnen en -facturen
Inzicht in je kosten
Inzicht in openstaande facturen
Productbeheer
Vooraadbeheer

Nu inkopen verwerken in Vixum

Factureren

Ontwerp je eigen facturen
en factureer direct.
Meer over factureren

Btw-aangifte

Gemakkelijk zelf
btw-aangifte doen.
Meer over btw-aangifte

Agenda

Koppel je eigen agenda,
boekhouden was nooit makkelijker.
Meer over de agenda

Bankkoppeling

Je banktransacties direct
verwerkt in je boekhouding.
Meer over de bankkoppeling

Offertes

Maak en verstuur
offertes in jouw huisstijl.
Meer over offertes

Klant beheer

Nooit meer dubbel
gegevens invoeren
Meer over klant beheer
Alle functies van Vixum

Meest gestelde vragen

Het is eigenlijk heel simpel. Alles wat langer dan één jaar meegaat zijn investeringen en de rest zijn kosten. Hierbij is één uitzondering vanuit de Belastingdienst. Alle investeringen onder de € 450,- (exclusief btw) dienen als kosten te worden geboekt. Een auto of laptop is meestal een investering, terwijl de aanschaf van een muis voor je laptop als kosten moet worden verwerkt in je administratie. Bij een investering wordt het aanschafbedrag verdeeld over meerdere jaren zodat de kosten worden verspreid in de tijd dat de investering wordt gebruikt. Dit heeft afschrijven. Je koopt bijvoorbeeld een laptop van € 1.250,- exclusief btw. Er wordt eenmalig € 1.250,- geïnvesteerd. De laptop wordt in 5 jaar afgeschreven, dus wordt er elk jaar € 250,- aan afschrijvingskosten geboekt. Moeilijk? Geen zorgen, in Vixum worden investeringen automatisch afgeschreven, dus jij hoeft niets te doen.
Je registreert de basisgegevens zoals factuurnummer, leverancier, bedrag, btw-bedrag en kostensoort. Zorgt het inboeken van facturen ook bij jou tot frustratie? Niet nodig. Vanaf nu maak jij een foto van de factuur, Vixum registreert de basisgegevens. Jij controleert alleen of alles goed is vastgelegd en klaar.
Vaak vind je het lastig om te bepalen op welk kostensoort je een inkoopfactuur moet registeren. Vixum doet o.b.v. de leverancier al een voorstel. Toch is een beetje extra kennis wel handig én het is niet moeilijk. De administratie in Vixum is ingericht op basis van de inkomstenbelasting en bevat maar 12 kostensoorten waarop je een factuur kan vastleggen. Wel je weten welke kostensoorten Vixum heeft en wat deze inhouden, lees dan dit artikel in de kennisbank.
Sommige inkoopfacturen hebben betrekking op meerdere kostensoorten of hebben voor deel betrekking op je privégebruik. In Vixum is dat geen probleem. Bij het vastleggen van je factuur kan je eenvoudig meerdere kostensoorten selecteren. Je dient alleen zelf het bedrag exclusief btw te verdelen tussen de verschillende kostensoorten.
De wettelijke bewaartermijn voor de financiële administratie voor zzp’er en freelancer (inclusief de inkoop- en verkoopfacturen, privégebruik van goederen en diensten, btw-aangiftes etc) is 7 jaar. Je bent als zzp’er en freelancer wettelijke verplicht om je gegevens over onroerende zaken en rechten op onroerende zaken 10 jaar te bewaren. Heb je de factuur digitaal verwerkt dan kan je de papieren bon weggooien. Dus geen schoenendoos of een archiefkast vol mappen met papierenfacturen.

Interessante artikelen voor zzp'ers

Zzper in de zorg software online boekhoudpakket

Zzp'er worden in de zorg

Wil jij werken met mensen en dan ook nog eens voor jezelf beginnen? Start als zzp'er in de zorg.
Eenmanszaak starten zzp online boekhouden

Eenmanszaak starten, begin met ondernemen

Je wilt een eigen bedrijf starten, eindelijk voor jezelf beginnen? In dit artikel gaan we het hebben over alles wat jij moet weten wanneer je een bedrijf gaat starten, of nog specifieker een eenmanszaak.
Bereken uurtarief zzp

Wat ben ik waard?

Wat ben ik waard? Een vraag die veel zzp’ers bij ons neerleggen. Het bepalen van een goed uurtarief is voor veel zelfstandigen een dilemma.
Probeer gratis